* Beheren van de instellingen
* Werken met Het Lint
* Invoeren van rekengegevens
* Opmaak van cellen en rekenfuncties
* Pagina- en celopmaak
* Geavanceerde formules toepassen
* Hoe te werken met de cloud versie 365
Microsoft heeft de nieuweste versie van office uitgebracht: Office 2016 voor standalone versie, en de de versie 365 heeft een update gehad naar een nieuw uiterlijk.
Microsoft heeft dus besloten de versie niet meer van naam te wijzigen maar updates uit te brengen die in MS 365 versie.
Het spreadsheet of rekenprogramma van het Microsoft Office pakket werd als eerste gelanceerd in 1989. Het pakket bestond toen nog uit 3 programma's: Word, Excel en Powerpoint. In de loop der jaren zijn er programma's bijgekomen en toch ook weggelaten.
In augustus 1995 werd Office 95 uitgegeven met 2 verschillende versies. De standaard en de professionele versie. (De professionele versie bevatte ook het programma Acces.)
De grote wijzigingen werden doorgevoerd in het Office XP pakket. Deze versie vereiste ook voor het eerst een licentie key.
In 2003 volgde Office 2003. Hierbij werden de programma's One Note en Infopath toegevoegd.
De 2007 versie. Hierbij was "Het Lint" de nieuwe gebruikersinterface.
De 2010 versie was voor het eerst beschikbaar in de 64 bits versie.
Nieuw is de backstage functie voor bestandsbeheer. Daarbij werd in dit pakket meer andere programma's meegeleverd, afhankelijk van de versie.